fantastisch coba - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Mandy Stephan - WaarBenJij.nu fantastisch coba - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Mandy Stephan - WaarBenJij.nu

fantastisch coba

Blijf op de hoogte en volg Mandy

20 September 2013 | Mexico, Playa del Carmen

Vanmorgen om 8:35 bij het naastgelegen hotel opgehaald om te vertrekken op een dagtripje naar coba.
Coba is een grote jungle en maya stad waarin 55000 mensen woonden. In die jungle vind je verschillende tempels deels nog overwoekerd, deels vrij gemaakt.
De hoogste tempel is 42 meter hoog, deze hebben we beklommen. De klim was het meer dan waard want eenmaal (bezweet, verzuurd en moe) boven gekomen had je een gaaf uitzicht!!
Na deze klim (want je moet ook die 42 meter weer naar beneden en het is heel erg steil) zijn we naar de cenote geweest. Een dichte cenote dit keer, kristal helder water, ongeveer 18 tot 23 graadjes waarin je heerlijk kunt zwemmen en snorkelen, waren we weer afgekoeld om te gaan lunchen.
Ook de regen is hier niemand ontgaan. Toen we bij crocodile lake aankwamen voor de lunch vroegen we ons af of wij de lunch zouden zijn ;-). Aan het meer is een stijger met het bordje: visit the crocodiles... de stijger ligt ondertussen volledig onderwater dus de crocodiles visit ons zo ongeveer. Vanuit het restaurant hadden we naast een goed buffet ook een goed uitzicht over het meer.
De buikjes zater vol dus vervolgden we onze reis naar de jungle om aapjes in het wild te spotten. Vijf stuks hebben we zien springen en klauteren door de hoge bomen. Machtig mooi om dit eens te zien. Ook het bezoeken van een authentiek maya gezin kan niet ontbreken. Zij leven in de jungle in een rieten huisje van ongeveer 2,5 m breed en 4,5 m lang met 6 personen. De tuin (de rest van de jungle) bestaat uit kippen, zwijnen, varkens, en natuulijk spinnen, slangen, kikkers, apen, jaguars, agoutai, leguanen etc.
Tegen etenstijd weer terug in het hotel dus hop meteen aan tafel want er moesten nog souvenirs gekocht wordwn :-).

Net genoten van de laatste theater voorstelling "latin nights" en nu in de bar cocktaiktjes en after party (salsa, merengue, bachata, mambo) en daarna de koffers inpakjen want we vertrekken weer naar "hollanda"