roadtrip dag 4 - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Mandy Stephan - WaarBenJij.nu roadtrip dag 4 - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Mandy Stephan - WaarBenJij.nu

roadtrip dag 4

Blijf op de hoogte en volg Mandy

13 September 2014 | Portugal, Albufeira

Onze laatste dag met de huurauto. Vandaag rijden we helemaal naar de spaanse grens. Erg spannend en vooral lang! Onze route: Albufeira - Lagoa - Silves - S. Bartolomeu de Messines - Alte - Salir - Alcoutim (tegen de spaanse grens, gescheiden door een rivier) - Castro Marim - Vila Real de Santo Antonio - Tavira - Loule - Albufeira.

In Lagoa zijn we opzoek gegaan naar strand wat in een grot zou zijn, echter hiervoor moet je wel een boot hebbe. Helaas waren we de boot vergeten in te pakken, maar waarschijnlijk zien wij dit stukje zondag met onze grottentour per speedboat.
Het prachtige kasteel van Silves staat zeker in mijn top 10 van zeer mooie kastelen, echt het bezoeken waard! Je hebt ook een top uitzicht vanuit daar trouwens.
Onze lunch was in Alte, hier zijn we ook met de dakar truck geweest, erg lekker eten voor een klein prijsje en een mega uitkijk over de bergen.
Alcoutim, totaal tegen alle verwachtingen in, een erg gezellige en leuke stad! Er was een soort vam festivalletje aan de gang met vuurwerk ( wat wij niet gezien hebben vanwege de lange rit weer terug). Een krachtige rivier houdt portugal en spanje gescheiden, compleet met een boot van de marine die alles in de gaten houdt.
In Castro Marim heb je een mega,en ik bedoel dan ook echt een mega mega groot kasteel / fort compleet met kasteelmuren om de stad heen. Super om te zien, helaas net gesloten toen wij aankwamen om 19:00. Toem maar doorgereden naar Vila Real de Santo Antonio, ook erg leuk!

Het was toch al wel erg laat aan het worden dus besloten om door Tavira en Loule te rijden naar Albufeira.

Totaal in onze Fiat Panda 918 kilometers gereden in 4 dagen tijd. De meeste heeft steef natuurlijk op de teller staan (908 km) maar ik kom ook mooi weg met 110 kilometers :-).

Nu nog even 2 dagen relaxen want als dat autorijden in deze bergen en al het geklim, geklauter, gesjok en gefotografeer is toch best wel inspannend geweest!

As maandag 15-9 zijn we weer thuis en hopelijk nemen we wat van het goede weer mee.