roadtrip dag 2 - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Mandy Stephan - WaarBenJij.nu roadtrip dag 2 - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Mandy Stephan - WaarBenJij.nu

roadtrip dag 2

Blijf op de hoogte en volg Mandy

10 September 2014 | Portugal, Albufeira

Weer vroeg op om weer flink wat van dit prachtland te verkennen!
onze route vandaag: Albufeira - Lagoa - Silves - Portimao naar Lagos.
In Lagos zijn we naar Ponta da Piedada geweest. Ik dacht dat ik na Mexico niet snel meer sprakeloos kon zijn maar jeetje hier werd ik echt door geraakt. In dit gebied was vroeger de zee. De zee heeft metersdiep de stenen en rotsen uitgeslepen en het waterpeil is met de eeuwen gezakt waardoor je hele mooie dieptes en rotspartijen ziet. Vergelijk het maar met een mini grand canyon. Echt heel erg mooi. Wat klimmen al niet voor mooie uitzichten zorgt (ook als je op de paden blijft zie je mooie dingen hoor). Maar voor de waaghalzen... wijk van het pad af, ga de steile rotspartijen op, let op waar je je voeten plaatst en zie waar je het voor doet!! Overal zie je grotten, mini strandjes (onbereikbaar tenzij je een boot bezit) en kun je zelfs fossielen zoeken! Hier kun je je uren vermaken, iedere rots geeft weer een ander uitzicht, weer een ander beeld van hoe het vroeger zou zijn geweest. Vanuit hier zijn we verder gecrost een hele hoge berg op. Via Lagos naar Monchique en via Monchique naar Foia. Foia is de hoogste berg.. slechts 928m hoog. Hier zijn wij dus met onze limousine over een heel steil en smal weggetje omhoog gecrosst. Hele mooie panorama's en foto's rijker! Toen we besloten dat het klaar was met uitzichten bekijken zijn we weer terug gereden naar Lagos om daar een hapje te eten em weer huiswaarts te keren.

Mandy

Wij zijn Mandy en Stephan en dit jaar gaan we een heel eind verder vliegen dan wat we in voorgaande jaren gedaan hebben. Onze langste en verste reis in volgorde op afstand: Egypte, Tunesie, Turkije, Cyprus. En dit jaar eindelijk eens naar Mexio!!!

Actief sinds 05 Aug. 2013